Diensten

Waarom the next practice?

  • Strategie uitvoeren en realiseren met op maat gemaakte aanpakken
  • Denken én creëren vanuit  toekomstperspectief
  • Mensen in beweging brengen door samen te denken en samen te doen
  • Alleen senior mensen met veel ervaring, geen juniors of mediors

Instappen & Doen

Wij stappen in als we gevraagd worden om leiding te geven aan de uitvoering van de strategie. We nemen de verantwoordelijkheid op ons om met mensen op alle niveaus in de organisatie hard te werken aan het behalen van de doelen en realiseren van de veranderingen en vernieuwingen die nodig zijn voor een gezonde en sterke toekomst van de onderneming.

 

We hebben dit gedaan voor ondernemingen als bol.com, Technisch Unie, The Greenery, Olympia Uitzendbureau, RadboudUMC, DA Retailgroep, C1000

 

 

Meer informatie

Begeleiden & Adviseren

Bij het strategie implementatie komt veel kijken. Duidelijke keuzes en doelstellingen zijn nodig. Maar naast de rationele aspecten is er veel aandacht nodig voor het geven betekenis aan de keuzes die gemaakt zijn en aan verandering van gedrag.

 

We begeleiden ondernemingen het oplossen van vaak complexe strategische vraagstukken. Het vraagstuk staat daarbij voor ons centraal. Een goede afbakening zorgt er voor dat er focus is. Het goed begrijpen uit welke stukken het is opgebouwd zorgt ervoor dat je tot de kern komt. Vandaar uit kan de juiste aanpak worden gekozen en kan er met voeten in de klei aan de oplossingen gewerkt worden.  Een vraagstuk als het digitaliseren van bestaande processen vraagt bijvoorbeeld een andere aanpak dan het ontwikkelen van nieuwe digitale business modellen.

 

We hebben onder andere de volgende bedrijven begeleid de Rolf groep, Olympia Uitzendbureau,  C1000, PhilipsMedisize, AkzoNobel

 

Meer informatie

Kennis & Kunde

Strategie-executie is een werkveld dat continu in beweging is.  Met ontzettend veel plezier delen we onze inzichten, ervaringen en kennis met anderen.  Het geeft energie om samen te onderzoeken welke praktijken werken en en welke niet, hoe we kunnen omgaan met vernieuwing en weerbarstigheid, welke interventies er nodig zijn en wat daarvoor nodig is. Dit doen we door middel van workshops, spreekbeurten, onderzoek en cursussen.

We hebben dit onder andere gedaan voor de Rijksuniversiteit Groningen, ISMI (instituut voor shoppermarketing experts), Vodafone, Philips, Plus, Suitsupply, Sanoma

 

Meer informatie